Katso oman alueesi NKT:n yhteyshenkilöt tästä.

Onnistunut vuosi 2023: NKT:n vuosikertomus osoittaa 36 %:n orgaanisen kasvun

21.2.2024

NKT on julkaissut vuosikertomuksensa, josta käy ilmi vahva taloudellinen tulos: 36 prosentin orgaaninen kasvu ja yhtiön historian korkein vuotuinen operatiivinen käyttökate. Kehityksen taustalla on uusiutuvaan energiaan siirtymistä tukevien voimakaapeliratkaisujen suuri kysyntä.

Cable drum woods forest outdoor
NKT:n toimitusjohtaja Claes Westerlind vuoden 2023 tuloksesta:
Vuosi 2023 oli NKT:lle menestyksekäs, sillä liikevaihto kasvoi orgaanisesti 36 % ja vuotuinen operatiivinen käyttökate oli yhtiön historian korkein. Suurjännitevoimakaapelijärjestelmien kysyntä oli vuoden aikana ennennäkemätöntä. Tämä johti ennätykselliseen tilausmäärään, joka nosti suurjännitetilauskantamme 10,8 miljardiin euroon ja noin miljardin euron investointiohjelman käynnistämiseen. Lähdemme vuoteen 2024 vankassa taloudellisessa tilanteessa, joka muodostaa perustan taloudellisen tuloksen parantamiselle edelleen.
NKT on julkaissut myös kestävän kehityksen raporttinsa vuodelta 2023. Raportti osoittaa jatkuvaa sitoutumista kestävään kehitykseen. NKT jatkoi 2023 kestävän kehityksen strategiansa toteuttamista. Strategia sisältää Science Based Target -aloitteen syyskuussa 2023 hyväksymät ja validoimat suunnitelmat yrityksen hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteiden saavuttamiseksi vuonna 2030. NKT etenee odotusten mukaisesti ja jatkaa kulkemista kohti sitoumuksiaan, jotka koskevat tuotteiden ja ratkaisujen myönteisten vaikutusten lisäämistä, ympäristövaikutusten minimoimista, monimuotoisuuden ja osallisuuden vahvistamista sekä osallistavan yrityskulttuurin edistämistä.
Pelle Fischer-Nielsen
External Communications Officer
Pelle Fischer Nielsen
Michael Nass Nielsen
Head of Investor Relations
Michael Nass

NKT Uutiskirje

Haluatko pysyä ajan tasalla? Tilaa uutiskirjeemme saadaksesi säännöllisiä uutisia trendeistä, tuotteista ja tapahtumista.

Seuraa meitä

Oikeudenmukainen, kestävä - ja vastuullinen